Bersyukurkah Kita?






Assalamualaikum w.b.t…

Emmm… tibe-tibe cik ita terpanggil nak cakap pasal bersyukur atau tidakkah kita sepanjang kita at muka bumi Allah ni yeee..?
Setiap insan dianugerahkan dengan nikmat yang berbeza-beza.
Ade yang kaya, sederhana & miskin. Ade yang diuji dengan pelbagai masalah & kurang masalah.
Disetiap nikmat & ujian yang Allah beri at kite pasti ade sebab musababnye an2…




Contonhye lah kannn….

-          Allah beri kemewahan kepada seseorang untuk lihat bagaimana dia menggunakan nikmat tersebut. Adakah dia berkongsi dengan hamba Allah yang lain? Adakah dia tamak akan kemewahan yang dia miliki & mahu lebih daripada apa yang dia miliki sekarang.

-          Ade yang dah ade awek @ balak. Emmm… boleh pulak nak tambah bagi 2 3. Kalo tak tambah pon, pasang skandel @ kenal dengan mane2 perempuan @ lelaki nak jadikan spare part. Pastu, tinggalkan awek @ balak yang dah sedie ade setie bagai nak rak dengan dorang.

Konklusinya… sama ada kita bersyukur dengan nikmat Allah sekarang ni ataupun tidak, hanya kita jek tahu an3…
So, tepuk dada & tanyalah diri masing-masing  ^.^’’


Sekian, wassalam.






ARIGATOGHOZAIMAS sebab sudi baca tau ^.^"

4 comments:

kotak bulat said...

err..tang pasng skandal tu..kb agk terasa lak.. :P

shOreita said...

hehe sume owg pnah wt =p

zaty said...

manusia yg leka , bila Allah tarik nikmat tu baru terasa menyesal sebab slama ni tak pernah nak hargai. huhu

shOreita said...

btol tu zaty ^^

Post a Comment

: Assalamualaikum :
sudilah komen tau walaupun satu ^.^'