MrLabuci + MinahPejabat

Assalamualaikum korang!

okeh-okeh nak tanya ni...korang ada tengok cerita cerekarama tak semalam ea? 'mrlabuci' tajuk cerita tuu..
umm bukan apakahnya pon..bila aku dengan rumet aku tengok iklan kat tv3..wahhh wajib tonton ini cerita hehe. nak dijadikan cerita, aku+rumet aku pon tontonlah cerita tu semalam..berdua aje. 
oke yee..bukan alkisah kita orang yang nak aku kesahkan ni. 

aku nak tanya pendapat korang mengenai tajuk entri aku kat atas tu?
umm rasa-rasanya apa korang punya 1st impression yee?
oke, straight to the point jelaa..
pada zaman sekarang ni memang tak pelik dah pon tau kalau suami duduk rumah+jaga anak+masak semua..
si isteri pula, pergi bekerja mencari rezeki bagi menyuapkannya dimulut dan badan. its normal guys!

walau apa pon depends kat seseorang individu tu mahupun pasangan suami isteri tu kann.
kalau dua-dua oke dan saling tolak ansur segalanya baik-baik aja ann.
pasti akan bahagia aje sesebuah keluarga tu kan?

cuma, nasihat bagi si isteri. "janganlah kamu memandang rendah terhadap suamimu. dan janganlah sesekali meninggikan suara terhadapnya. derhaka tau".
haaa, tak kasihan kee kat laki korang..korang marah-marah dia...umm tak sampai hati tau nak marah orang kesayangan kita kan?
nasihat bagi si suami pula, "kalau boleh carilah kerja ya bang. tak kasihankah terhadap isterimu?".
pandai-pandailah fikir yee cek abang.

hmm, tapi kalau nak ikut kan..memang lelaki dipertanggungjawabkan untuk mencari nafkah, menjaga anak dan masak semua tuu. hihi.
cuma mind set orang zaman sekarang ni aje memandai cakap..jaga anak kemas rumah masak semua tu kerja perempuan yang wajib dilaksanakan. ohhh! tidak tau.
sebenarnya kami yang perempuan ni patuh arahan suami dan kasihankan golongan Adam yang tidak power sangat bab-bab camtu tau. hehe.


hihi. cuba korang hayati. aku suka!


um, maka dengan itu..aku nak cakap. "tak salah pon tau kalau si suami jadi mrLabuci kat rumah dan si isteri menggagahkan diri mencari rezeki".


p/s : hehe saja nak selitkan & berkongsi dengan korang. aku dengan mr. wma telah membuat perjanjian bahawa dia yang akan masak dan lipat kain nanti..aku pulak kemas rumah & layan dia aje..hihi. tapi bab kerja, kami sama-sama akan kerja+kami mempunyai profesion yang sama!




ARIGATOGHOZAIMAS sebab sudi baca tau ^.^"

2 comments:

syuesyada said...

yup.btul2.walau apepun isteri jgn mrendah2kn sominye..
saye dgn mr.HA pon da janji nnt dia yg akan msk utk saye. hehe ^^

Rozita a.Halim said...

hehehe...bahgie an3 ^.^V

Post a Comment

: Assalamualaikum :
sudilah komen tau walaupun satu ^.^'